Alles is haken omslag doek

Ik heb er even over getwijfeld om deze omslag doek te gaan haken. Maar toen ik hem Saskia hem achterstevoren zag dragen was ik om.


Het garen wat ze zelf gebruikte moest ik op internet bestellen. 
Ik wilde het liever in een van mijn favourite wolwinkels kopen...
Daarbij heb ik voor het laatst Drops Air gebruikt voor een ander haakwerk gebruikt. Ik vond het redelijk uit te halen. Maar ik vond het ook mooie zacht wol. Daar bij was de samenstelling ook erg fijn. 80% wol... Genoeg redenen om af te wijken van het garen wat in het boek gebruikt werd.


Omdat er 2.5 keer zoveel garen op de bol zat was het niet nodig om veel meer bollen te gebruiken. Ik heb totaal 3 bollen minder gebruikt.
Het enige is dat ik een paar toeren extra moest gaan haken.


Ik was begonnen op haak naald nr 6.5 maar ik vond het niet los genoeg dus heb het uitgehaald en overnieuw begonnen. ( En dat uithalen was toch wel wat lastiger als het in eerste instantie leek...😖)


Grappig was dat ik die zelfde dag een jurkje kocht waar hij qua kleur erg leuk bij kon. 
Dus dat was meer reden om lekker door te haken...


Ik heb nog getwijfeld over de franjes..... Maar ja ik heb er zo'n hekel aan dat ik het niet gedaan heb. Ik geloof dat het wel zonden kan bij deze omslag doek.


Hij is heerlijk zacht ( lekker knuffelig) en ook heeeeelijk warm  om te dragen. Dus ik heb geen spijt van mijn keuze voor deze wol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...