Brocante deken

Ik had niet verwacht zo snel al een berichtje weer te kunnen schrijven over de brocante deken die ik wilde gaan haken. Ik dacht dat het nog even moest sudderen in mijn hoofd. Maar ik ben er al aan begonnen. 


Na zoeken op het internet, pinterest en boeken kwam ik de basis van het patroon in dit hele oude boekje tegen. Wat ik laatst kreeg   van mijn collega.Op internet zag ik wel hele mooie patronen maar niet wat ik in mijn hoofd had.


Het patroon heb ik een klein beetje aangepast. Ik haakte een toer extra en een een toer met boogjes.


Ik heb meerdere proeflapjes gehaakt. Met twee soorten garens. Cotton 3 ( links) en cotton 8 (rechts)  Ik neigde eerder naar de linkse ( stiekem ook wel omdat de deken dat sneller klaar zijn) maar de mensen om mij heen vonden de rechter mooier...


Door het proeflapje te wegen en te meten kon ik uitrekenen wat ik ongeveer nodig  had. Ik kwam op 12 bollen. Om het ruim te nemen bestelde ik 15 bollen. Maar omdat ze per 10 bij de groothandel besteld konden worden en ik de winkel  niet met 5 wilde laten zitten maar ook dat mocht het nodig zijn ik er zeker genoeg zou hebben heb ik er 20 genomen....
En als ik over heb kan ik er vast nog wel iets leuks van haken...


Uiteraard koos ik voor het klassieke katoen van Durable wat overigens heerlijk haakt.



Dit is mijn eerste lapje....


En ben nu een klein op weg. Ik haak de lapjes direct aan elkaar want omdat ik het achteraf een snertklus vind....

Wordt vervolgd. Hoe lang het gaat duren weet ik niet. Ik zal het afwisselen met ander haakwerk omdat het anders te saai wordt. En per rij van 10 draaitjes wegwerken.....


2 opmerkingen:

  1. Dat wordt mooi. En echt brocante. Want volgens mij werd dat katoen er vroeger ook voor gebruikt.
    Maar wel een mega klus zeg.

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...