Locomotief sokken

Eind vorig jaar nam ik een sokkenwol abonnement. Nee geen sokken abonnement ( heb ik ook wel) maar een sokkenwol abonnement. 

Ik krijg elke 1e van het kwartaal een bol toegestuurd. Ik kon kiezen tussen heldere en natuurlijke kleuren en koos uiteraard voor de heldere!


En dit is dan de eerste bol die ik binnenkreeg. Ik zocht er nog een effen bolletje bij. Want aan deze streng heb ik niet genoeg voor gehaakte sokken.


Ik haakte er de locomotief sokken mee. Hoewel het effect wel anders is als dat je elke toer wissel van kleur. Maar ik vind het fijn dat er een structuur in zit.



 Ik paste de sokken op 2 punten aan. Ik maakte ze 2 toeren korter. De andere waren net iets te lang.

En als je niet de extra hak haakt dan begin je pas na dat je klaar bent met minderen om het patroon ook aan de achter kant te haken. Maar omdat ik de extra hak haakt is dat minder mooi. ( ik ga je dat later met een andere sok nog een keer laten zien)  Dus ben ik direct na het haken van de extra hak aan het het patroon aan de achterkant begonnen. ( Snap je het nog.... Sommige dingen zijn lastig uit te leggen....)

(Zie rechts van de hak)





Ben er eigenlijk best wel een beetje trots op. 


Tot slot nog de link naar het patroon
https://alasascha.com/patronen/sokken/locomotief-sokken-pdf-patroon

1 opmerking:

  1. Helemaal terecht dat je trots bent op je sokken, wat zijn die mooi geworden zeg. Ik begrijp je verhaal hoor (al brei ik mijn sokken altijd, nog nooit sokken gehaakt). Ik vind het garen erg mooi, waar heb je een abonnement afgesloten? Ik heb pasgeleden een abonnement voor sokkkenwol afgesloten bij Opal, krijg in maart mijn eerste levering, reuze benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...