En nu nog even een "het is het einde van het jaar blog''. Ik heb er zomaar wat dingen uitgeplukt. Die ik zelf leuk vind.





De plantjes. Wat heb ik er veel gehaakt. Ik heb nog een aanvraag om opnieuw voor school plantjes te haken maar die heb ik even geparkeerd. Ik heb nog te veel op mn lijstje staan.


Deze wol zat in een YLA box. Voor een vest. Maar ik ben niet zo goed in het haken van vesten dus haakte ik deze omslagdoek ervan. Ik vind hem nog steeds prachtig.


Ook haakte ik dit jaar mn eerste sokken. Daar ben  inmiddels fan van zoals jullie weten. Ik vind het een heerlijk onstspannend klusje. Ook voor onderweg voor lange routes. Hoewel dat er niet zo heel veel van het jaar waren....


Ook deze deken haakt ik af. Wat was hij leuk om te maken.


Ik heb dit jaar ook jaarabonement op de YlA box. Iets om elke maand weer naar uitkijken. En wat was het dan balen als hij een dag vertraging had met de post of dat ze niet op tijd verzonden konden worden door de drukte bij de post.


Dit en een ander nijntje haakte ik van velours garen wat bij de kruidvat te koop was. Wat een leuk effect! Vind ze erg geslaagd!


Op deze mandala ben ik ook erg trots. Qua kleur uit mn comfort zone. Zelf  zo dat mn man twijfelde of het de juiste kleur was. Maar hij  staat perfect! En het is ook erg leuk om te haken.



Soms had ik 2 dames die gezellig met me meehaakten. Beide op hun eigen manier!


Sokken met een extra hak. Ik haak ze niet anders meer!


Deze deken van Jane Craw ben ik aan begonnen. Helaas is hij nog niet af. Maar dat komt nog wel.

En bloemen poppen. Wat haakte ik er veel van het jaar. Grote kleine en middelmaat. Maar ze zijn ook zo schattig



Na jaren weer eens een ouwetje van stal gehaald. Ik heb er nog veel plezier van!


Deze bloemenpop vind ik toch wel een van de leukste! Ik haakte hem op de camping.


Ik haakte een serie kussens.


En ik ondekt in Groningen een wolwinkel waar ze fantasische sokkenwol verkochten. Ik heb het later nog online besteld. We gingen weer in gedeeltelijke lockdown. Toen vond ik dat ik wel een paar mooie bollen kon gebruiken.



En de Funny Bunnys mogen ook niet ontbreken natuurlijk! Deze 2 lagen best al een poos te wachten. Maar wat zijn ze leuk geworden!!

 En zo zijn we aan het einde van het jaar gekomen. Een bijzonder jaar.
Voor vele een moeilijk en zwaar jaar. Ik kan dat ook voor mezelf niet ontkennen. 
Het werken met (soms) volledige beschermende kleding was zwaar. Het was vermoeiend. Op dit moment kunnen we gelukkig weer even volstaan met alleen een mondkapje.
Ik heb echt momenten gedacht: Nu ben ik de klos. Nu wordt ik ook ziek. 
Het mag dan ook een wonder heten dat ik nog steeds niet ziek ben geweest. Bijzonder!

Ik hoop dat het nieuwe jaar weer wat rustiger wordt voor iedereen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...