5 plantjes

Nu zijn ook mijn eigen plantjes klaar. Het is een serie van 5 geworden. Ik vind ze zelf erg leuk geworden.


Het eerste plantje wat ik haakt was het hangplantje. Een lief krullend plantje.


Daarna haakte ik de Echeveria. Dit was wel een van de bewerkelijkste plantjes van de 5.


De stekelige bol. Toen die af was was het gelijk liefde op het eerste gezicht!


Het schijfplantje volgde daar gelijk na

  
Tot slot haakte ik nog de cactusbol met bloemen.



Tijdens het haken heb ik wel een paar dingen anders gedaan en aangepast. 

Ik haakt eerst het bovenste gedeelte van de potgrond. Daarna knipte ik de draad af. dan bevestigde ik het plantje. Daarna haakte ik de potgrond af.
Je kunt je draadjes in je potgrond verstoppen en ik vond het ook makkelijker bevestigen.


Om te voorkomen dat ik een raar puntje kreeg in mijn haakwerk hecht ik het bovenste gedeelte af met een halve vaste.
Onderste foto is met een vaste bovenste met een halve vaste.


Ook waren mijn potjes te groot ( of mijn haakwerk te klein het is maar hoe je het bekijkt).
Ik heb het patroon van de potgrond groter moeten maken.
Op een vel papier trok ik een lijn om de pot. Ik zorgde dat het rondje er precies op paste. Bij de volgende toeren werd het rondje net kleiner waardoor hij precies in mijn potje past.

Bij deze twee plantjes gebruik je twee garens. De Calista en de Panda. 


Maar mij ervaring leert dat de meeste haartjes van dit garen eigenlijk aan de achterkant gaan zitten.


De bovenste is de achterkant en de onderste de voorkant. 
Dus gebruikte ik dus de achterkant omdat ik dat mooier vond.
Dat betekent alleen dat je bij het schijvenplantje ip van de in achterste lussen haakt nu in de voorste lussen moet haken.

Noch even een link naar het patroon. Je kunt er ook hele pakketten kopen.
https://www.cutedutch.nl/products/haakpatroon-cactus-en-plantjes

1 opmerking:

  1. De plantjes zijn mooi en net echt. De stekelige plantjes zijn echt gaaf. Maar mijn favoriet is de echeveria.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...