Tutlap met rammelaar

Mijn zusje heeft binnenkort een kraamcadeautje nodig.
In overleg haakte ik uit het muizensetje uit het boek babyset haken deel 1.


Ik begon met de rammelaar. Dit is een handig patroon als je even snel een cadeautje wil haken.


En het het resultaat is gewoon is zo leuk!!


Het tutlapje is wel meer werk. Ik ben eens aan de tel gegaan en kwam er achter dat er alleen al in het lapje ong 3300 steken zitten....


Maar dan heb je wel een heerlijk zacht tutlapje waar ieder lief baby'tje blij van wordt!


Ik gebruik oogjes die ik via ebay koop. Maar ze zijn niet altijd betrouwbaar begreep ik van mijn collega. Ik heb het getest en kwam er achter dat het inderdaad klopte.
Op advies van haar maak ik de steeltjes na het sluiten warm me een waxine lichtje. En druk ze dan plat. Zo kunnen ze niet meer los komen.


Het is een mooi stel geworden en binnenkort wil ik er nog het kleine knuffeltje gaan haken. Maar ik wilde eerst een stukje aan mn vest haken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...