Tas Adinda

Ik ben een heel klein beetje trots op dit haak werk. Ik heb hem gehaakt met patronen uit de stola. Ook wel met behulp met foto's op pinterest. Dat is voor mij een hele stap!


Voor moederdag kreeg ik een mooie tas van riet. Ik wilde niet met een goedkope tas werken. Dat is zo jammer van het werk dat je er aan hebt.


De basis heb ik weer met dubbele draad gehaakt en het aantal toeren per kleur heb ik op gevoel gedaan.


Bij het schulprandje moest ik er voor zorgen dat ik een harhaling van 3 had zodat ik uit kwam met grote bloemen


Daarna kon ik gaan versieren zoals het in het patroon van de stola staat.





Omdat er een omgevouwen rand in de tas zit waar al mijn bolletjes wol aan bleve haken als je ze je er uit haald moest ik er wel een rand in haken.


Ik heb hem vastgenaaid door tussen het riet in te steken. soms ging het wat lastiger maar op zch goed te doen.


En nu heb ik heerlijke tas waar ik m'n wol in mee kan nemen. 
Ik ben er erg blij mee!

2 opmerkingen:

  1. Daar mag je best trots op zijn. Hij is prachtig en uniek. Je zult hier vast heel veel reacties en bekijks mee krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is prachtig geworden!!! vanwege dat haken , voer ik rieten tassen altijd.. gewoon eenvoudig hoor! een lap gordijnstof (heb hier allemaal oude katoenen gordijnen liggen) in ongeveer de vorm van de tas naaien.. komt echt niet zo nauw aan !! en dan gelijk met de gehaakte lap vastzetten! soms doe ik er ook nog een soort sluiting in.. namelijk verder haken zoals je nu de rand naar binnen hebt gehaakt , maar dan veel langer, koordje door de bovenste toer en je tas is pickpockerproof!!

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...