Knuffeldeken Dorus

Wat ik nog nooit gedaan heb heb ik met dit patroon wel gedaan. Beginnen met het patroon voordat het boek uitkwam.



Ik had een klein jongetje dat bijna niet kon wachten totdat mama  begon aan z'n knuffeldeken. En ik had ook wel zin  om te beginnen.




Via facebook wist ik dat ik met 60 steken moest beginnen en een vierkante deken haken!!




Het dekentje haken is goed te doen. Om de 10 steken heb ik een steekmarkeerder geplaatst. En omdat je het op een vrij grote naald haakt zijn ze eigenlijk best goed te zien!




De ogen en de neusgaten moesten een beetje op goed geluk daardoor ook niet helemaal recht.  Maar dat geeft ook wel weer z'n charme.

\

Eigenlijk moesten er 5 stekels op maar omdat ik de voorste iets te ver naar achteren geplaatst heb kon ik er maar vier kwijt.




Ook heb ik de armen achter af niet helemaal goed geplaatst en had ik niet genoeg garen voor de nagels......







's Avonds heb ik stiekem bij hem neergelegd. Hij was de volgende ochtend helemaal blij. Hij had niet verwacht dat hij klaar zou zijn.......




En wat is hij er blij mee...


Patroon kun je vinden in het boek Knuffeldekels haken van Tessa van Riet - Ernst

4 opmerkingen:

  1. Hij is erg leuk geworden, jammer genoeg wordt onze zoon een beetje te groot voor zoiets

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kun je je afvragen. Ben er nu een voor m'n neefje van 14 aan het haken.....

      Verwijderen
  2. Heerlijk om jouw zoon met een blij gezicht te zien samen met zijn nieuwe knuffeldeken. Leuk idee voor kinderen die te groot zijn voor een knuffeldoekje en toch van knuffelen houden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...