Tulip haaknaald

Er is veel geschreven over de nieuwe tulip haaknaalden. En bijna iedereen is er lyrisch over. Ik moet eerlijk zeggen zien ze er aantrekkelijk uit. Ze worden verkocht in mooie setjes.... En zijn roze.


Goedkoop zijn ze zeker niet. En de extra's zoals het schaartje de naalden het mapje betaal je zeker ook.



Ik ben er met een begonnen. Naald nr 3. Daar had ik een project waar ik mee bezig was. Ik heb afwisselend gehaakt met de Clover Amour en de Tulip.

En ik vind de kop van de Tulip net iets gladder als de Clover. Hij glijd makkelijker door m'n haakwerk. 
Op het handvat van de Tulip zit een soort van holletje waar je je duim tegen aanzet. Ook dat vind ik prettig.  Het handvat van de Tulip is dunner als de Clover. En dat vind ik voor mezelf toch het grote verschil maken. Ik vind de grip van de Clover dus fijner.
Ook vind ik het een voordeel dat de Clover Amour haaknaalden allemaal een andere kleur hebben waardoor je ze makkelijk opzoekt.


Weegt voor mij de gladheid van de Tulip haaknaald op tegen de grip van De Clover Amour.  Voor mij niet.  Daar is het voor mij te minimaal voor. 
Dus ik hou het bij mijn Clover haaknaalden. Ook al is het roze kleurtje erg aantrekkelijk....



En dit was het test slachtoffer....
Lappepop schaap.



Ik haakte hem voor een van mijn nichtjes....Ze heeft al een bed vol maar vooruit....


1 opmerking:

  1. Zelf ben ik ook van van de Clover haaknaalden. Inderdaad gemakkelijk dat ze allemaal een ander kleurtje hebben. Schattig schaapje!

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...