2 jip by jan krukjes

Ik zag ze regelmatig voorbij komen.
Op internet, op facebook.
De krukjes van Jip by Jan.


Nu zitten mijn kinderen aan de salontafel op kleine stoeltjes. Maar die dingen zijn oud gaar en lelijk. 
Dus ik had een goede reden op deze krukjes te haken. 
Ze staan veel beter bij m'n intrieur.


Bij de action kocht ik 2 krukjes. Op internet 6 bollen wol. 

De eerste haakte ik donderdag avond. (Het is een project wat snel klaar is. Dikke wol...)
Deze werd door mijn oudste dochter geclaimd. Ik had daar niet helemaal mee gerekend omdat zij wel groot genoeg is om op de bank te zitten. Ik had daarom maar 2 krukjes gekocht.


De tweede wordt dus voor m'n  middelste. Vrijdag ochtend kwam al snel de vraag: mam wanneer gaat u nu haken?
Ik kon pas om 12 uur echt beginnen. Maar moest om 3 uur weer gaan werken.
Ik beloofte om te beginnen maar niet dat ik het af zou krijgen. 
Maar uiteindelijk lukte het precies. Ik moest alleen nog draadjes afhechten en hem om het krukje spannen.
Vanmorgen kom ik beneden.... Komt er een een klein meisje gelijk naar me toe met een krukje. Mam gaat u hem nu afmaken.......


Maar ja nu moet ik er nog een gaan haken voor mijn zoon. Dus heb ik nog zwart wol besteld en moet ik dus nog naar de action. Ik vind het niet erg. Het is een leuk patroon om te haken. En ook zo klaar.

Wil je het krukje ook haken. Hier vind de link naar het patroon.

http://www.jipbyjan.nl/portfolio/tutorial-krukhoesje-of-poef-met-ribbel-haken/

1 opmerking:

  1. Hahaha, 3-maal is scheepsrecht ;-)
    Ja, als je zoooo vaak die krukjes ziet voorbijkomen, gaan je vingers toch jeuken hé?
    En trouwens, als je kids er maar happy mee zijn!
    Haak ze nog,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...