Octopus

Een jaar (of misschien langer) haakte ik een soort van octopus. Zoiets als er voor de prematuurtjes gehaakt wordt maar dan een beetje anders en ook een beetje groter.


Ik haakte die voor een bewoonster die veel krabbelde zodat ze wat in haar handen had dat het was afleid.


Helaas is hij vorige week zoekgeraakt.... Dus kwam als snel de vraag of ik een ander wilde haken.
Ik heb wat bolletjes in mijn voorraad opgezocht en snel aan de slag gegaan. De bol is wel een stukje groter uitgevallen dan de vorige... 
Ik haakte er vijf tentakels aan. Naaide ze er stevig aan vast en klaar was hij.


Ik twijfelde of mw hem echt wel fijn vond en hem ook miste. 
Het leuke was dat ik hem vanmorgen vroeg aan haar gaf en gelijk weer de tentakels met in haar vingers nam.
Ze bedankte me voor  het maken ervan en gaf aan dat ze er erg blij mee was.
Daar doe ik het voor, iemand blij maken!


Nu ben ik nog een 2e aan het haken. Voor als deze in de was is of kwijt raakt. Dan is er een op voorraad!

2 opmerkingen:

  1. Wat lief van je!
    Doet deugd als ze het ook écht appreciëren hé.
    Benieuwd naar je 'reserve'-inktvis...
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is klaar hoor. Heb er een nieuw blog over geschreven

      Verwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...