Slinger

Een paar weken geleden begon ik op mijn werk aan deze slinger. Maar ik was toen niet zo ver gekomen en eigenlijk ook weer weggelegd. 


Vorige week heb ik hem weer opgepakt en kreeg er eigenlijk wel lol in. 


De eerste vlaggetjes haakte ik in twee tinten van de zelfde kleur maar dat liet ik na 3 stuks los omdat ik het leuker vond om ze in verschillende kleurtjes te haken. Per vlag bedacht ik wat ik leuk vond. Er zit dus  geen systeem in.


Heelaas lukt het me niet om helemaal uitgehangen niet op de foto....


In eerste instantie wilde ik hem met 10 vlaggetjes haken. Maar manlief vond hem dan te kort. ( en ik eigenlijk ook wel)  Dus heb ik er nog 3 vlaggen bij gehaakt. Wel rekening gehouden met het feit dat hij nog zal uitrekken.


Ik heb de pompons achterwege gelaten. Daar had ik geen zin in..... Beetje lui..... Maar ik heb wel een extra toer witten vasten gehaakt. 850 vasten!!!. Dit om er voor te zorgen dat het minder snel in de knoop raakt...

Ik zie trouwens dat ondanks het blokken niet helemaal recht hangen......

Ik heb deze vlaggetjes met allerlei kleurtjes  Claire garen gehaakt.
Patroon komt uit het boek Haken en Kleur Feest.

2 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk geworden je slinger!Die laat je toch zeker het gehele jaar hangen?!?!Daar wordt een mens vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wordt er zelf ook helemaal vrolijk van. Maar het hele jaar.... Ik weet niet of manlief er blij van wordt

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...