Nog een keer een vlaggenlijn.

Eigenlijk was ik nog helemaal niet van plan om zo snel al weer een vlaggenlijn te haken. Maar het was de afgelopen week erg warm weer. En om dan met een grote lap op schoot te zitten vond ik eigenlijk te warm.
In het boek haken en kleur staat een hele leuke vlaggenlijn die ik al langer wil maken. Maar omdat ik op dit moment veel werk en die dag ook had ik zin in een makkelijker project zonder dat ik telkens van draad moet wisselen.
Op het blog Studio 92 kwam ik deze tegen:
 
 
Eigenlijk een heel makkelijk patroon om te haken en binnen een week was het hele project klaar/
 

 
Ik wilde een gezellige bonte slinger die voor meisjes als jongens kan. (kan ik met de verjaardag van mijn zoon ook eens een zelf gemaakte slinger ophangen) In het begin was ik niet helemaal tevreden met mijn kleur combinatie maar uiteindelijk vind ik hem toch erg leuk geworden.
 
Ik heb de vlaggetjes trouwens iets groter gemaakt dan het patroon. Gewoon omdat ik dat mooier vind.
 
 
Dit is een foto van de halve slinger. Maar de andere helft is een herhaling.
 
Toen ik hem ophing vond ik de vlaggetjes minder strak als dat hij opgevouwen was. Dus uiteindelijk besloten toch nog maar even te blokken.

het patroon komt uit het boek Beyond the square crochet motifs van Eddie Beckman


1 opmerking:

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...