Tutlapje met koeienkop

 Dit is een kado voor de jufrouw van mijn dochter. Was er nog niet direkt over uit wat ik wilde haken. Een gewone tutlap met een standaard hoofdje vond ik niet zo leuk.  Een mutsje had ik even geen zin in. Moest ook weer niet een te groot project zijn. Wilde het snel kunnen geven want alle kinderen kwamen al met een kadootje op school.
 
 
Uiteindelijk kwam mijn man met een goed idee. Maak een koe. De juf en haar man hebben een boerderij. In het boekje van Christel van der Krukkert staat een hele leuke koe om te maken. Op zich is het niet een groot werk maar eigenlijk toch net te lang. Ook vind het wel leuk om te bewaren voor als de baby er is. Uit eindelijk kwam ik op het idee om de koeien cupcake van Mariek van Dissel te nemen en die op een grote granny te zetten.
 
 
Toen ging ik op zoek naar het boekje waar het patroon niet instond. M'n frustratie op Dutch Crochet geuit en er was iemand zo lief dat ze een paar foto's maakt zodat ik aan de slag kon. Hij was bijna klaar en toen vond ik hem gelukkig weer. (Zal je alijd zien!)
 
 
Vandaag heeft mijn dochter hem gegeven. Ze was erg trots op haar mama want mam kan de goedse mooi haken! 
 

4 opmerkingen:

  1. Hij is erg leuk geworden hoor. Leuk dat je dochter zo trots was op mama. Is hier altijd hetzelfde met de kinderen. Mooi is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er goed uit hoor zal de juf best blij mee geweest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super leuk geworden! ik heb een maandje terug ook veel van deze tutdoekjes gemaakt, waarvan ook een koetje. leuk om te maken! en om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...