Kraanvogel sokken

 Een aantal weken geleden kocht ik een mooi regenboog sokkenwolletje bij Wolplein.


Ik nam de bolletjes mee  op vakantie om onderweg te kunnen haken.



Omdat het 100 gr bollen zijn en ik daar net niet genoeg aan heb moet ik er altijd 2 kopen. Daardoor kan ik er ook lekker lange sokken van maken en koos ik voor de kraanvogel sokken.



Om dat ik best wel dikke onder benen heb ben ik vanaf toer 57 met 2 naalden ( 3.5 naar 4.5) goter gegaan. 


Ik hen wel geprbeerd het kleurverloop van beide sokken het zelfde te laten zijn. Ook om hem zoveel mogenlijk bij de hak door te laten lopen. 

Een kort verloop is wel makkelijker als een langverloop. 


Weer een paar aan mn verzameling toegevoegd 😞😕 

Voor de patronen verwijs ik naar het boek:

https://alasascha.com/sokken-haken-a-la-sascha

Wat je hier kunt bestellen.

1 opmerking:

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...