Pop Lilly

Tijdens mn zomer vakantie kwam ik deze poppen tegen. 





Ik was  er gelijk helemaal weg van en kocht 2 patronen. Ook kocht ik al wat garen in Oostenrijk.

Maar terug gekomen van vakantie kwamen er andere haak projecten voorbij. Dus lande ze in het spreekwoordelijke laatje.



Gelukkig komen de poppen regelmatig voorbij op Facebook waardoor ik niet kon vergeten. 

En na alle Zabbez ( hoewel die leuk blijven) wilde ik wel eens wat anders. En begon ik aan pop Lilly.


En dan begin je aan een patroon dat toch wel anders geschreven is dan dat ik gewend ben. Op zich is dat niet erg. Ik hou wel van puzzelen. Maar ik moet op een gegeven moment de puzzel wel snappen. En dat was soms een dingetje. En dat heb ik een hekel aan. Om dingen op te gok te moeten haken. 

Er is een pop uitgekomen en van een afstand lijkt ze heel wat. Maar technisch rammelt hij aan alle kanten!


Om te beginnen ben ik zo bezig geweest de nek stevig op te vullen dat de buik zo dik is dat de jurk alleen nog maar bij het bovenste knoopje dicht kan.... Anders staat hij te strak. En uit eindelijk wiebeld de nek nog steeds.


Het hoedje zit te strak. De laatste toeren zijn met halve vasten gehaakt. Die moest ik heel los haken maar met een naald groter is hij nog te strak geworden!!


Ook vind ik de ogen te hoog zitten voor het  mooi....


Ik ben nu met een volgende pop bezig. Omdat ik het patroon al had. Maar dat patroon lijkt iets duidelijker als de vorige. Of er daarna nog een komt weet ik  niet. Het is ook wel afhankelijk van het patroon waar ik mee bezig ben....... Hoewel ik de poppen nog steeds leuk vind.



Hier nog een link naar het patroon:
https://www.ravelry.com/patterns/library/doll-lilly




1 opmerking:

  1. Ik heb een rolletje stof in haar nek gedaan. Dit wordt aangegeven in de nieuwste patronen . Ook kun je als je wat losser haakt en haaknaald dunner nemen. Deze poppen zijn gehaakt met katoen(26 st per 10 cm).ik heb mijn patronen besteld by carocreated op etsy. Hopenlijk heb je ergens aan. Ze zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...