Carolientje: Balletjurkje

 Nadat ik de kerstadventbox had af had werd het tijd voor iets anders.

Carolientje



Op de kreadoe kocht ik het boekje met allerlei babypatronen en daar zat ook het basis patroon in voor het lijfje. Ook kocht ik daarbij 3 losse patronen en een garen pakketje.





Ik heb al wel besloten dat ik bij het haken van het volgende lijfje ik hem aan een stuk ga haken zoals bij de Zabbez poppen. Ik vind het veel mooier omdat ik het niet in elkaar hoef te naaien en daardoor ook beter kan vullen. En dat het aan de boven kant van het hoofdje iets minder netje is door de afwerking is niet erg omdat er tocht het haar over gaat.



Omdat ik losser haak haak ik altijd met mininmaal een haaknaald kleiner. Zo ook met Carolientje. 

Maar dat bleek voor de kleding toch minder handig. Gek genoeg zat het jurkje veel te strak. En het viel ook te kort. Misschien heeft het ook te maken  met het feit dat ik vrij stevig vul...

Ik heb het patroon dus best aan moeten passen om het passend te maken.





Maar al met al is ze erg leuk geworden vind ik zelf.

Bij deze een link naar de patronen in het algemeen:

https://www.carosatelier.nl/haakpakketten/carolientje/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...