Kattenoog sokken

 Tijdens onze vakantie vereerde we de stad Groningen met een bezoek.

Natuurlijk heb ik van te voren gekeken of er nog wolwinkels te vinden waren. En die waren er genoeg! 

Nu ben in niet actief opzoek gegaan naar die winkels maar toen ik langs de winkel van Juffrouw Lanterefant liep herkende ik hem gelijk.



En daar verkochten ze mooie sokken wolletjes gemaakt van Merino wol en  met de handgeverfd. Er hingen zoveel snoepjes tussen. Maar ik moest een keuze maken want goedkoop waren ze bepaald niet!



Als ik er sokken van ging breien dan zou ik aan een bol genoeg hebben maar met haken red ik dat gewoon niet. Maar 2 bollen vind ik te duur worden. Dus koos ik een andere kleur voor de teen, hakken en boord.



Uiteindelijk vind ik de sok met accent kleuren wel mooier op geworden. Het brengt een soor van rust in de sokken.



Voor het patroon verwijs ik je weer naar het boek sokken haken. 

Op naar de volgende sokken. Ik wil er paar voor de winkel in Woerden haken en mijn dochters willen ook alle twee een paar....

1 opmerking:

  1. Vrolijk garen en dus ook vrolijke sokken. Goed idee om de hielen en teenstukken met een effen kleur te haken. Daarmee komt het mooie garen goed uit en het brengt ook wat rust.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...