Koffieboon sokken

Net als de vorige sokken die ik haakte haakte ik deze ook tijdens mijn vakantie. Een heerlijk vakantie werkje. Zeker als het patroon niet al te lastig is en je bekent raakt met de basis van het patroon haakt het heerlijk weg.


Alleen had ik een klein probleem. Ik haalde net geen paar uit een bol.. ( Ik kocht het in de herfstvakantie in Duitsland. Gelukkig vond ik nog een winkel in de nl die het verkocht...) en kon ik hem bij thuiskomst afmaken


Het garen is een fijn garen om mee te haken. En het zit ook heerlijk.
Ik haakte het met Rico bamboo superwash.


Wat ik dus wel vind met sokkenwol. 
Je hebt 50 gram bollen. Vaak niet zo heel duur. ( zeker nu de drops fabel weer in de aanbieding is) Daar houd je vaak niet zoveel van over en dat is dan ook niet zo erg.
Je hebt ook 100 grams bollen. Ik heb nu een paar duurdere echt hele mooie bollen gekocht. ( Daar later meer over) 
Maar je moet goed kijken wat je er van haakt. Anders kom je echt te kort en dan moet je voor een restje nog een extra bol kopen waar je weer veel van overhoudt... 
Nu kun je daar misschien ook wel weer een kleine kinder sok van haken... 

Ik hoop dat het breien echt anders is. 
En ik ga binnenkort toch een poging wagen. Wolplein begint met een Kal sokken breien....Lijkt me leuk om toch te gaan proberen!!

1 opmerking:

  1. Je hebt leuke, vrolijke sokken. Het is soms best lastig om met bollen garen goed uit te komen. Bij budgetgaren is dat iets minder erg dan bij dure garens.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...