Twee baretten

Voor mezelf haakte ik 2 baretten.


Nu is het haken van baretten een dingetje. Omdat ik een groot hoofd heb ben ik snel de neiging om ze wat groter te haken.


Als eerste haakte ik deze. Ik haakte hem met de merino soft van Scheepjes. Ik begon op naald 4.5. Maar ik vond het veel te los worden. Ook haakt ik tussen de stokjes. Het geheel werd erg gaterig.


Dus uiteindelijk hem uitgehaald en op naald 3.5 gehaakt. Ook haakt ik op de stokjes ipv er tussen. Nu is hij mooi vast geworden vind ik.

 


Op een gegeven moment zit ik dan weet te twijfelen. Wel of geen toer erbij. Deze had een toer meertderen minder gekund maar hij kan nog net qua maat.


Dit was de 2e baret die ik van de week haakte. Deze haakte ik met stone washed van Scheepjes. 
 Ook met dit patroon had ik 2 toeren extra gehaakt maar die heb ik weer uitgehaald, en heb ik hem helemaal volgen patroon gehaakt


Tenslotten nog de 2 linken.
https://www.crochetmagazine.com/printer.php?mode=article&article_id=2408URL

http://iederedageendraadje.blogspot.com/p/gehaakte-baret-3.html



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...