Ruitensjaal Alles is Haken

Een poos geleden kocht ik een dikker garen met paillet er in. Maar echt een idee wat ik er van zou gaan haken had ik nog niet. Er kwam ik geen geschikt patroon voorbij.

Gisteren ben ik toch eens een aantal patronen gaan proberen maar het was het gewoon telkens niet. Wat ook wel meespeelde was het feit dat het vrij stug garen is en het daardoor ook niet heel prettig haakte.


Uiteindelijk begonnen met de ruitensjaal uit het alles is haken boek. Daar kreeg ik uiteindelijk een goed gevoel bij.


Omdat het garen dik is haakte het eigenlijk heel vlot weg waardoor ik voor in de middag al klaar was.
Bij het patroon stond ook nog een gekleurd randje. Ik heb daar even over getwijfeld. Ik was bang dat het te druk zou worden met de pailletten... 


Ik heb er voor gekozen om het wel te doen. Maar wel in de blauwtinten te houden. ( ik had eerst iets met roze in mijn hooft)


Dit was wel de juiste beslissing. Anders bleef de sjaal vrij klassiek en nu werd hij lekker hip.



Voor het patroon verwijs ik je naar het (vind ik ( leuke boek)) :
Alles is haken. van Saskia Laan.

Ps: ik het najaar komt er een nieuw boek uit van haar. Ik kijk er nu al weer naar uit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...