Alles is haken vest

Met gepaste trots laat ik mijn eerste alles is haken vest zien. Hij is klaar!!!!


Ik wilde hem al langer haken. Maar durfde er niet aan te beginnen...
Dus heb ik me op gegeven voor een workshop bij Saskia. 


Het was nog flink door haken om het eerste stuk tot op de schouders te haken. Maar ik wilde het zover af hebben om er zeker van te zijn dat ik goed zat.


Daarna thuis verder. Daar verliep het nog niet van een leiden dakje. 
Mouwsgaten te groot. Dus weer uithalen. Maar ook heb ik de mouw aangepast door te minderen. Anders kreeg ik van die weide slobbermouwen. En dat vind ik zelf niet prettig.


Dat was al een hele stap. Om telkesn weer uit te halen. Opnieuw beginnen. Aanpassen. 
Ik dacht dat de 2e mouw een eitje zou zijn maar ook dat viel niet mee.

Na de mouwen tomeloos door haken.... ook heerlijk in de nacht tussen alle bellen door.


Toen werd mijn voorpand scheef. Heel raar. Het stekenaantal telde ik om de toer. En klopte nog steeds. 
Mijn man heeft er ook eens naar gekeken en kwam tot de conclusie dat het waarschijnlijk kwam doordat het stokje scheef was en het moesje recht.  
Ik ben er eens aan gaan trekken en ik kwam tot de conclusie dat hij weleens gelijk kon hebben. Dus heb ik doorgehaakt op hoop van zegen.


En het is aardig goedgekomen. 
Om het veste heen heb ik 2 toeren vasten gehaakt. Wat zorgde voor een mooi randje.


Uiteindelijk ben ik heel blij en stiekem ook wel erg trots dat ik het voor elkaar heb gekregen. Zij het soms met wat schoonheidsfoutjes. Bij sommige moet ik nog even nadenken hoe ik het ga oplossen. 

Het patroon kun je vinden in het boek Alles is haken van Saskia Laan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...