Alize babydeken blauw

Eigenlijk was het de bedoeling dat dit dekentje na de vakantie weer de koffer in ging voor onderweg tijdens de volgende vakantie....


Maar zoals je wel ziet dat gaat niet meer lukken. Dat komt omdat ik soms wel eens zin heb in een simpel project....
Ik inmiddels al een ander onderweg project in mijn ooft heb zitten...(de bollen liggen nog wel in de winkel....😉)
En ik het gewoon af wilde hebben omdat ik het mooi vind....



Ik begon met 3 bollen alize batik. Maar omdat hij vrij breed is kwam ik een bol te kort. Maar gelukkig kon ik er nog een bij krijgen.


Ik gebruikte een patroon van Saskia van der Laan waar ze tas van haakte voor koffie en wol. 
Ik heb hem een klein beetje aan moeten passen omdat ik hem niet dubbelvouwde en daardoor mij patroon niet goed door liep. 
Ook wilde ik er met een effen bol nog een randje langs haken. Maar ik kwam er al snel achter dat de goede kleur vinden niet eenvoudig was. Gelukkig had ik nog voldoen de over voor de rand.


Voor de rand koos ik een picootje omdat ik het stoerder vind als een schulprandje.

http://www.wolplein.nl/patronen/haakpatroon-filetgehaakte-tas-met-ruiten

Dit patroon is dus de basis geweest voor mijn dekentje.

1 opmerking:

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...