Hoe een hoesje voor een kussen een omslag doek werd

Afgelopen maandag kocht ik 6 bollen drops Andes om daar een mooi kussenhoesje van te kunnen maken voor op mijn nieuwe bank.
Ik had wel zin om simpel weg ribbels te breien.


Ik ben ijverig begonnen maar al snel begon ik te twijfelen. Het is wel hele mooie wol voor een kussen. (30% Alpaca en 70%wol). Ineens kreeg ik het idee om het uit te halen en daar een geribbelde omslag doek van te breien die je nu zoveel ziet.




Kussen hoes weer uitgehaald en aan mijn omslagdoek begonnen. Ik had geen patroon maar wilde vooral een ondiepe punt.
Dus meerderde ik 2 steken per naald. De tweede en de op een na laatste steek.


Ook is dit de eerste keer dat ik op rondbrei naalden heb gebreid. Ik had de kabels al liggen van het tunisch haken.
En ik moet zeggen. Het viel me alles mee. Nu had ik ook geen keuze want de steken hadden nooit op mn naald gepast.


Ik had die maandag ook nog een mooie label gekocht. Dien kon ik gelijk gebruiken!


En als je de foto's goed bekijkt kun je wel zien dat ik geen goeie breister ben....
Steken zijn niet mooi regelmatig. 
Maar ik  heb er veel plezier in gehad. En genoten van het tikken van de naalden...😏
En hij is heerlijk warm en zacht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...