Rokje

Vandaag mijn eerste rokje uit het boekje rokjes haken.


Ik was begonnen met een rokje voor mijn andere dochter. Maar ik kwam garen te kort. Ik heb het inmiddels bijbesteld. Maar dat moet nog binnen komen. Dus ben ik begonnen aan dit rokje.


Het is zeker geen moeilijk rokje. Ik heb het iets langer gehaakt dan  het patroon aangaf.  Ook is het rokje wat langer nog voor mijn dochter. Dit ook omdat het rokje nog wat ruimer is. het past al wel maar ze kan er nog wat in groeien. Het is zo jammer van mijn werk als ze er snel uitgroeit!


Ik vind het erg leuk om de rokjes te haken maar nu eerst wachten op het garen en dan verder met de andere. En ik zit te overwegen om er nog een te gaan haken. 

 Ben er al wel achter dat dit rokje heel makkelijk groter te maken is. Je herhaald het bovenstuk zo vaak als nodig is. En dan nog meer toeren met de stokjes en daarna een paar toeren dubbele stukjes.

Het patroon komt dus uit het boekje rokjes haken. Een aanrader.

1 opmerking:

  1. Wat enorm leuk Alike om te zien dat je een rokje uit mijn boek hebt gehaakt!! Mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...