Nieuwe babydeken

Het duurde even voor hij klaar was maar dan heb je ook wat. Ik was hier al voor mijn vakantie aan begonnen maar had hem thuis gelaten en tijdens mijn vakantie met een granny ripple begonnen. Na de vakantie ben ik weer verder gegaan met deze (hoewel ik nog zo lekker met de andere bezig was) Maar ik wilde hem zo snel mogelijk klaar hebben.
 

169 granny's, ongeveer 350 draadjes wegwerken, 13  bolletjes katoen. Ik heb het patroon met 13 x13 granny's gehaakt i.p.v. 11x11. Omdat ik hem iets groter wilde hebben.
 
 
Maar hij is klaar, de baby deken voor mijn vriendin. Ik heb het patroon al eens vaker gebruikt maar hij blijft leuk om te haken.
Het voordeel is dat je gelijk de granny's aan elkaar haakt in de laatste toer!
 
 
Het randje maakt de deken weer helemaal af. Daarvoor is het nog onregelmatig maar daar wordt de deken mooi recht van.
 
 
 

Al met al ben ik weer erg blij met het resultaat!
Nu weer verder met m'n andere dekens.
 
Hier nog een link naar het (koop) patroon:
 
 


1 opmerking:

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...