Rood vest

 
Dit vest ben ik een week of  2 geleden aan begonnen. Het haakte lekker snel door. Maar ondanks dat ik een bol extra had besteld kwam ik halverweg de tweede mouw garen tekort.
Knap balen dus. Zeker met katoen heb je zo snel kleurverschil bij verschillende verfbaden
 
Dus een mailtje gestuurd naar monilana waar ik het katoen had besteld of ze niet (nog voor de zekerheid gelijk maar 2) bolletjes van het zelfde verfbad hadden liggen. Maandag kreeg ik een mailtje dat ze ze nog hadden en dat ik ze kon bestellen. En dat hun de verzendkosten voor hun rekening namen. Helmaal blij dat ze ze nog hadden.

 
Ik vind trouwens jammer dat ze zo slecht de hoeveelheid wol aangeven. Ik heb dit vestje eerder in een andere kleur gehaakt en daar hield ik nog een bol van over tov van wat ze aangaven en hier kom ik er gewoon 2 te kort.

 
Het vest is nog een klein beetje te groot maar de maat kleiner was wel weer wat klein. Ach kan ze er een beetje in groeien en heeft ze langer plezier van.


 
Patroon is van Garnstudio. Bij deze nog een keer de link:
 

2 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, leuke kleur! Goed dat ik het weet van het garen want ik wil 'm ook gaan maken voor m'n dochter (grootste maat 140/152), gelukkig dat je nog de goede kleur garen erbij kon bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi vestje, en zo'n vrolijk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...