Bolerootje

Over de nieuwe haakpatronen van Garnstudio schreef ik van de week een heel verhaal op mijn blog.
Eerst wilde ik van de week garen gaan bestellen maar bedacht dat ik nog witte muskat had liggen. Dus ben ik boven gaan spitten in mijn vooraad en daar kwam ik nog meer muskat tegen. Ik had van deze kleur nog 3.5 bollen liggen. Direkt maar begonnen met haken.
 
 
Ben op vrijdag avond begonnen en gisteren was hij klaar. Nu lijkt het er op dat ik heel m'n weekend aan het haken ben geweest maar dat valt eigenlijk wel mee. Vrijdag avond tot 9 uur gewerkt. Zaterdag middag weggeweest. s'morgens uit geslapen en nog boodschappen gedaan. Zondag morgen naar de kerk en 's avonds ook gewerkt. Gisteren heel de dag gewerkt. (een mezelf verantwoorden anders denken jullie vast dat ik alleen maar haakt...)
 
 
Het patroon haakt lekker snel weg. Garen is wat dikker. En ik ben eigenlijk super blij met het resultaat. Staat ook erg leuk bij m'n dochter. Ze wilde hem gelijk aan naar school. Eigenlijk wil ik er nog een knaap aanzetten. ( Zit het allemaal net wat mooier) maar ik kreeg dus nog niet de kans. Dan maar even een klein veiligheids speltje erop.
 
 
Alleen.. Zoals ik altijd heb met de partonen van Garnstudio  ik kom altijd garen te kort . Nu had ik al een halve bol meer maar kwam nog te kort.  Er moest namelijknog een randje lang de mouws gaten. Bij bestellen is meetal geen optie ivm met verschillend verfbad en zeker met katoen kan dat nog wel eens heel fors zijn. Het is niet storend dus maar zo gelaten.
Ik weet niet of jullie bij hun ook vaak garen te kort komen. Volgens mij heb ik het ook wel eens bij de hobbydoos gelezen dat je beter een bol meer kunt bestellen.
 
Ben inmiddels met de volgende bezig (zelfde patroon voor m'n andere dochter.) Deze maak ik nu met twee kleuren. Drie bollen is echt te weinig maar wil wel graag de resjes weg werken. wordt vervolgd dus.
 
Hier nog een link naar het patroon:
En als je hem wilt haken is mijn tip: bestel minimaal 1 bol extra.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Deze heb ik voor mezelf gehaakt, in de volwassen versie. Hij komt eerdaags langs op mijn blog;-). En we hebben ook dezelfde kleur gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Felisa,
      Ben benieuwd. Zal de komende dagen je blog extra goed in de gaten houden. Trouwen wat ben jij handig met de naailmachine en wat maak je een leuke rokken. M'n complimenten. En die kleur ik had hem nog liggen. Ruimt lekker op. Je blijft soms bollen verzamelen.

      Verwijderen
  2. Wat een leuk vestje, ben benieuwd naar het patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nellie ik heb nu mijn verhaal er bij gescherven met de link. Is van Garnstudio. Leuk is dat de katoen nu in de aanbieding is. Dus lekker goedkoop. Maar misschien 'koop' je liever in je eigen winkel.

    BeantwoordenVerwijderen

Tuttteldoekje Floris

  Ondanks dat mijn kinderen al wat ouder en ik het jammer vind dat ik nooit iets heb gehaakt toen ze klein waren of als ik zwanger was dat i...